23 ное.

Почистване на DPF – Филтър за Твърди Частици

Почистване на DPF

DPF TerraClean представлява силно почистваща пенвила течност, която разпенена с въздух от компресор се превръща в активна пяна, въвежда се към DPF филтъра през тръбичката на сензора за диференциално налягане и отмива всички сажди от филтъра за твърди частици. Виж цени за почистване на DPF филтър
Промо цени за DPF почистване на BMW

Голяма част от автомоболите, които ползват DPF TerraClean почистване, са произведени след 2008г. и са основно от марките BMW, Mercedes и VW-Audi Group.

Имаме добър опит с често срещания 3-литров дизелов двигател на BMW, монтиран на доста от техните модели.
На по-горния клип се вижда как BMW 330d с налягане на DPF 550 mbar (при норма 100 mbar) пада на 50 mbar при 4000 оборота и 15 mbar на празен ход.

Цена за почистване на DPF филтър
Промо цени за DPF почистване на BMW

Какво представлява DPF – филтър за твърди частици

DPF (от английски: Diesel particulate filter) или филтърът за твърди частици е част от изпускателната система на съвременните дизелови двигатели, който служи за улавяне на въглеродните частици (сажди) от изгорелите газове.

Филтърът е покрит с катализаторен слой от благородни метали и когато се запълни, може да се самопочисти при по-продължително шофиране и температура на филтъра между 350-550 градуса, тогава отложените сажди бавно се окисляват до СО2.
Цени за почистване на DPF филтър
Промо цени за DPF почистване на BMW

Запушване на DPF – филтър за твърди частици

Запушването на филтъра за твърди частици е следствие от неправилната работа на някоя от системите на двигателя.

Най-честите причини за запушване на DPF са:

  • Термостат – когато двигателят не работи с оптимална температура, отделя много повече сажди от нормалното;
  • Дюзи – амортизираните дюзи не разпръскват (не пулверизират) добре горивото, което не изгаря напълно и отделя много повече сажди от нормалното;
  • EGR – запушване в ЕГР системата и засядане на ЕГР клапана води до сериозно нарушение в процеса на горене и до отделяне на сериозни количества сажди над нормата;
  • Датчици, сонди и сензори – неадекватната работа на всеки един датчик (налягане, температура, количество въздух) води до смущения в процеса на горене и от там до повече сажди.

Цени за почистване на DPF филтър
Промо цени за DPF почистване на BMW

*Важно е да се отбележи ,че DPF почистването се прави след като се отстранят всички проблеми по работата на двигателя (да няма теущи грешки по двигателя) и единственото нещо, което е проблемно, е запушеният DPF филтър. Така след почистването се гарантира, че процесът за автоматично самопочистване (регенерация) ще стартира автоматично при следващо запълване на филтъра.

**DPF TerraClean не е водородно почистване! ТераКлийн е почистване с пантентована канадска пенлива течност, която е разработена специално за почистване на сажди.

23 ное.

Почистване на EGR система

Какво представлява EGR системата

EGR- Exhaust Gas Recirculation – Система за рециркулация на изгорелите газове с цел понижаване температурата на горене в цилиндрите и от там понижаване на вредните азотни съединения, които се образуват само при високи температури на горене.

Всички съвременните дизелови двигатели след 2002г. са оборудвани с EGR система, която включва топлообменник, тръби и клапани (АГР или ЕГР клапан).

Наличието на EGR система задължително увеличава замърсяването на двигателя с въглеродни частици (сажди), неизгоряло гориво и в комбинация с подкартерните маслени пари води до образуване на гъст лепкав катран по колекторните тръби, вихровите клапи, всмукателните клапани, буталните сегменти и дори горивните дюзи.

EGR TerraClean представлява силно почистваща пенвила течност, която разпенена с въздух се превръща в активна пяна и отмива саждите от ЕГР системата, като се прилага на работещ двигател, без да причинява воден удар или да уврежда съединения и части по системите.

Повече за научните изследвания на EGR системата прочетете в Уикипедия на български – EGR

Запушване, премахване, затапване и изолиране на EGR – НИКОГА !

Факт е, че EGR системата е въведена заради новите ЕКО норми, което е обратно пропорционално на ефективността на двигателя и разхода на гориво. Абсолютно доказано е ,че EGR намалява общата ефективност на двигателя с 3% (8% на високи обороти и до 30% на ниски обороти), НО двигателят е перфектно фабрично настроен да работи заедно с нея.

Помислете само колко много групи от инженери в специални високотехнологични лаборатории и тест центрове са работили с години върху въвеждането на EGR системата и пригаждането й за работa с конкретния двигател – това е финна настройка на всички системи и всики данни от всевъзможни датчици, сензори и електронни компоненти. Просто няма толкова компетентен техник, който сам-самичък да премахне цялата тази система (не само да запуши ЕГР клапана) и просто така с лека ръка набързо да настрои тези така сложни съвременни двигатели да работят без нея, без да има трайни негативни последици в дългосрочен план.

Не го премахвайте, затапвайте, запушвайте или изолирате, защото това гарантирано ще Ви докара проблеми !

ЕГР – Ремонт или почистване

За да сте наистина доволни, има само два реални и работещи варианта за връщане на ЕГР системата в изправност – почистване или ремонт.

Ремонт на EGR – Скъпо и бавно

Ремонтът – гаранция за успех, но за сметка на много ВИСОКА ЦЕНА и МНОГО ВРЕМЕ без кола, докато се извърши подмянaта на части и всички съпътстващи усложнения – намиране на свободен и разбиращ механик, намиране и доставка на правилните части, демонтаж на стари части, късане на стари болтове, подмяна на всички малки скъсани стари гарнитурки и всякакви други привидно малки, но изключително времеемки спънки.

Почистване на EGR – Бързо и достъпно

Системата за почистване на EGR и DPF TerraClean представлява силно почистваща пенлива течност, която се пуска разпенена през ЕГР клапана, като почиства всичко по пътя на въздуха и цялата ЕГР система.

ЕГР има 4 основни компонента и участва в 3 различни системи на двигателя:

  • Тръби директно от изпускателния колектор преди турбото (Изпускателна система);
  • Охладител за понижаване на температурата на изгорелите газове (Охладителна система);
  • Тръби до всмукателния колектор (Всмукателна система);
  • ЕГР клапан – служи за дозиране на отработените и изстудени газове според нуждите на двигателя.

Почистването като почистване в същината си е налице, което е видимо и с просто око, но в 20% от случаите се установява ,че клапанът е дефектирал.

Когато клапанът е бил прекалено дълго време задръстен и неговият електровакуумен механизъм дълго време се е „борил“ с мръсотията, като се е опитвал да затваря плътно и да отваря изцяло, но налепите са ограничавали свободното му движение и са довели до тоталната му амортизация. Такъв дефектирал и амортизиран клапан трябва да се подмени с нов или работещ втора употреба след почистването на ЕГР системата.